Gemakkelijke SEO-fouten die bij blogs worden gemaakt.

Is de inhoud van je blog geweldig, maar is het toch slecht geranked? In deze blog worden enkele SEO-fouten beschreven die bloggers en contentmarketeers maken bij de zoekmachine marketing.

Het digitale marketinglandschap voor de zoekmachine marketing is de afgelopen twee decennia aanzienlijk geëvolueerd. En tussen het steeds veranderende algoritme van Google en de stortvloed aan verkeerde informatie die door de digitale marketingwereld zweeft, is het gemakkelijk om de basispraktijken uit het oog te verliezen die we zouden moeten toepassen in onze eigen SEO- en contentmarketingstrategieën voor de optimale zoekmachine marketing.

Ondanks de opkomst van semantische zoek- en machine learning-technologie, moet trefwoordonderzoek nog steeds voorrang krijgen bij het modelleren van een interne contentmarketingcampagne. Een semantische zoekmachine zoekt niet alleen op specifieke termen, maar ook op context en bedoeling. Alle on-site-inhoud moet thematisch door middel van onderwerpen en trefwoorden zijn gekoppeld aan uw algemene bedrijfsdoelstellingen.

Trefwoorden dienen als brug tussen de intentie van de gebruiker en informatieve inhoud. Voor zoekwoorden geoptimaliseerde inhoud helpt het om afzonderlijke pagina’s te positioneren om organisch hoger te scoren en vertoningen te genereren voor gerichte zoekopdrachten. Dit maakt bloginhoud effectief een leadgenerator.

Zoekmachine marketingspecialisten slagen er vaak niet in hun kopteksten, metatags en inhoud te optimaliseren met gerichte zoekwoordzinnen. Houd er rekening mee dat specifieke zoekwoordzinnen vaak vetgedrukt worden weergegeven in de metabeschrijving, waardoor de klikfrequentie mogelijk toeneemt. Veel bloggers maken geen gebruik van semantische SEO of soortgelijke zoekwoordzinnen met dezelfde betekenis. Semantische SEO stelt bloggers in staat om meer grondige en leesbare inhoud te maken die vertoningen kan genereren voor meerdere zoekwoordzinnen, meer gebruikersvragen kan beantwoorden.

Aan de andere kant kan te veel geoptimaliseerde inhoud ook een negatieve grens overschrijden. Het vullen van zoekwoorden, of het hebben van een hoge zoekwoorddichtheid, zal de inhoud als spam kwalificeren. Overmatig gebruik van zoekwoorden belemmert ook de leesbaarheid van de inhoud, wat resulteert in slechte gebruikerssignalen. Volgens de praktische tips voor SEO in de zoekmachine marketing wereld is het nog steeds belangrijk om alle relevante site-elementen, zoals URL’s en metatags, te optimaliseren met gerichte zoekwoorden om afzonderlijke webpagina’s te categoriseren en te rangschikken. En afgezien van het signaleren aan zoekmachines waar de inhoud van jouw site zich voornamelijk op richt, dienen trefwoorden ook een belangrijke functie voor de site-structuur.